Sernâme-i muhabbeti cânâne yazmışım


  1. Sernâme-i muhabbeti cânâne yazmışım
    Hasret risâlesin varak-ı câne yazmışım
  2. Nâlişlerini derd ile biçâre bülbülün
    Bâd-ı sabâ eliyle gülsitâne yazmışım
  3. Zülfün hikâyesini gönülde misâl edip
    Gam kıssasını levh-ı perişâne yazmışım
  4. Resmetmişim gözümde hayâlini gûyiyâ
    Nakş ü nigârı sâgar-ı mercâne yazmışım
  5. Tâb-ı ruhunle sûzunu yazarken Ahmed’in
    Şevkinden odlara tutuşup yâne yazmışım

Günümüz Türkçesi:

  1. Sevgilime büyük bir aşk mektubu yazdım, hasret duygularını ruhumun sahifelerine geçirerek ona gönderilecek bir kitap meydana getirdim.
  2. Zavallı bülbülün dert ile inleyişlerini meltem vasıtasiyle gül bahçesine yazmış oldum.
  3. Ey sevgili, saçlarının gönlümdeki macerasını örnek tutarak gam hikâyesini perişan kâğıt üzerine yazdım.
  4. Hayalini gözüme öyle işlemişim ki sanki mercandan bir kadeh üzerine nakışlar yapmışım.
  5. Yanağının kalbime verdiği ateşle Ahmed’in yanıklığını yazarken heyecandan alevlenerek nerdeyse yanıverecektim.

Yorumlar