Ârzû-yı vuslatın her dem dil-i pâkimdedir

[fâilâtün /  fâilâtün /  fâilâtün /  fâilât]

1.Ârzû-yı vuslatın her dem dil-i pâkimdedir
Gevher-i aşkın sadef-veş sîne-i çâkimdedir
Dâimâ bu şübhe ammâ tab'-ı gam-nâkimdedir
Kangı aşıktır senin gönlünde gönlün kimdedir

2.Pîş-i râhında senin ey şâh-ı hûban bende çok
Dâd-hâhın hadden efzûn sâil-i hâhende çok
Yalnız bir ben değil efkende çok nâlende çok
Kangı aşıktır senin gönlünde gönlün kimdedir

3.Perçemin sevdâsı her şeb kıyl ü kâlimdir benim
Bahs-i zülfün çok zamanlardır hayâlimdir benim
Sormak ayb olmazsa sultânım suâlimdir benim
Kangı aşıktır senin gönlünde gönlün kimdedir

4.İmtiyâza kâilim ben terk-i ağyâr istemem
Bildiğimdir hüsn-i âlem-gîrin inkâr istemem
Doğrusun söyle bana aldanma bâzâr istemem
Kangı aşıktır senin gönlünde gönlün kimdedir

5.Perçemindir Gâlib'i bî-sabr u samân eyleyen
Tal'atın mir'âtıdır uşşâkı hayrân eyleyen
Gerçi sensin herkesin gönlünde cevlân eyleyen
Kangı âşıktır senin gönlünde gönlün kimdedir

Günümüz Türkçesi:
1.Sana kavuşma arzusu her zaman deli gönlümdedir. 
Aşkının incisi, sadef gibi yarılmış göğsümdedir.
Ama bu şüphe daima gamlı gönlümdedir:
Senin gönlünde hangi âşık vardır, gönlün kimdedir?

2.Ey güzeller şahı, senin yolunun üzerinde köle çok!
Senden yardım isteyen hadden ziyade, dilenci çok!
Yalnız bir ben değil, bîçâre çok, inleyen çok!
Senin gönlünde hangi âşık vardır, gönlün kimdedir?

3.Perçeminin sevdası her gece benim sohbetimdir.
Saçının bahsi nice zamandır benim hayalimdir.
Sultanım, sormak ayıp olmazsa benim sualimdir:
Senin gönlünde hangi âşık vardır, gönlün kimdedir?

4.İmtiyaza razıyım, ben ağyarın terkini istemem.
Dünyayı tutan güzelliğini bilirim, inkâr istemem.
Doğrusunu söyle bana, hileli pazar istemem.
Senin gönlünde hangi âşık vardır, gönlün kimdedir?

5.Gâlib'i sabırsız ve huzursuz eyleyen perçemindir.
Âşıkları hayran eyleyen, yüzünün aynasıdır.
Gerçi herkesin gönlünde dolaşan sensin.
Senin gönlünde hangi âşık vardır, gönlün kimdedir?

Günümüz Türkçesi: Müddeî

Yorumlar